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   Anthony STENTON (MCF-HDR)

Maître de conférences-HDR

 

Brief bio de Anthony STENTON

Fonction :MCF-HDR en anglais
Etablissement d’affectation : UT1 Capitole
Courriel : astenton(at)lairdil.fr
Téléphone fixe : /

Principaux thèmes de recherche en didactique de l'anglais et des langues

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Principaux enseignements

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Affiliations

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Publications (2009-2014)

Articles dans des revues à comité de lecture

Stenton, A. (article soumis? sous presse? en révision?). On-screen typographical annotation of the Latin alphabet: an innovative solution to mother-tongue interference in language learning, annotations.  Language Learning in Higher Education Journal of the European Confederation of Language Centres in Higher Education (CercleS).

Stenton, A. (en révision? sous presse?). The consequences of the hegemony of the Latin alphabet for specialised language learning and a proposed technological solution. ASp, numéro, pages.

Stenton, A. (2013). The role of the syllable  in foreign language learning.  Improving oral production through dual-coded, sound-synchronised, visual annotations,  Language Learning in Higher Education. Journal of the European Confederation of Language Centres in Higher Education (CercleS), 2 (1), 145-161. doi:10.515/cercles-2012-0009, February 2013.

Stenton, A.  (2012). The contribution of the computer to improving L2 oral production. An examination of the applied and theoretical research behind the SWANS authoring programme. Etudes en didactique des langues, 19, 59-80.

Stenton, A. (2012).   Can simultaneous reading and listening improve speech perception? An examination of recent feedback on the SWANS authoring system. In D. Macaire & A. Bolton (dirs.), Languages, Cultures and Virtual Communities, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 34, 219 – 225.

Stenton, A. (2011). Automatic syllable detection and on-screen textual annotation: a breakthrough for improved foreign language listening perception and oral production  ? EUROCALL, numéro, pages.

Actes de colloque

Stenton, A. (2010). Managing the monolingual mindset. SWANS : an authoring system for raising awareness of L2 lexical stress patterns and for inhibiting mother-tongue interference. Dans ... (dirs.), Titre de l'ouvrage (p. 311-319). Valencia: Editeur.

Chapitres dans des ouvrages collectifs

Stenton, A. (article soumis? sous presse? en révision?). The siren call of new technology for the learning and teaching of L2 pronunciation: implications from a Francophone perspective. Dans ...(dirs.), Mélanges en l’honneur de Pierre Frath, (pages). Reims: Editions et Presses Universitaire de Reims.

Stenton, A. (2009). The inhibition of mother tongue interference in foreign language speech perception and production  - a proposed solution for European university students. Dans Mendez Vilas, A.  et al. (dirs.),  Research, Reflections and Innovations in Integrating ICT in Education: Vol 1. (p. 297-303). Bajados, Espagne: Formatex.

Communications orales (2009-2014)

Conférences internationales

Stenton, A. (2012, september). On-screen typographical annotation of the Latin alphabet: an innovative solution to mother-tongue interference in language learning, annotations. Communication présentée à XII International Conference, CERCLES, London School of Economics.

Stenton, A. (2009, avril). The inhibition of mother tongue interference in foreign language speech perception and production  - a proposed solution for European university students. Communication présentée à la 5ème conférence internationale sur les Technologies de la Communication, de l'Information et du Multimédia dans l'éducation, Lisbonne, Portugal.

Communications à des colloques internationaux

Stenton, A. (2013, septembre). Presentation of an  automatic Syllabifier for English, an innovation in the SWANS authoring system. Communication présentée au CERCLES Seminar for Focus Group on Innovation 2013, Autonomous University of Barcelona,  Spain.

Stenton, A. (2012, mars). Deviance in L2 oral production. A proposed solution based on sound synchronised reading and annotation. Communication présentée à TESOL France Conference, University Toulouse I, Toulouse.

Stenton, A. (2011, septembre). Automatic syllable detection and on-screen textual annotation  : a breakthrough for improved foreign language listening perception and oral production? Communication présentée au Congrès International EUROCALL, Université Nottingham, Angleterre.

Stenton, A. (2010, septembre). Can simultaneous reading and listening improve speech perception? An examination of recent feedback on the SWANS authoring system. Communication présentée au Congrès International  Eurocall, Université de Bordeaux.

Stenton, A. (2010, mai). The Latin alphabet problem. Reflections on Mother-tongue interference in the perception of English. Communication présentée au CERCLES seminar, CercleS Focus Group on Innovation, Université de Messina, Sicile.

Stenton, A. (2009, september). Managing the monolingual mindset. SWANS : an authoring system for raising awareness of L2 lexical stress patterns and for inhibiting mother-tongue interference. Communication présentée à EUROCALL Conference, Universidad Politécnica de Valencia, Espagne.

Stenton, A. (2009, juin). Can alphabetical engineering and synchronisation help to change L1 neural commitment in language learners?  Synchronised Web Authoring Notation System (SWANS) : an authoring system for improving foreign language oral perception and production. Communication présentée au Colloque International Les TICE et les méthodes d’enseignement/apprentissage des langues, Alger-Tipaza, Algérie.

Communications à des colloques nationaux

Stenton, A. (2013, décembre). Adapting automatic syllabification to the specific needs of European language students. Communication présentée au Congrès de Ranacles, Université Bordeaux II.  

Stenton, A. (2012, novembre). Le transfert des compétences linguistiques en dehors de Centres de Langues : un problème lié à l’absence de politiques linguistiques universitaires et à l’absence d’une politique nationale de recherche en didactique ? Communication présentée au XXe congrès RANACLES, Université de REIMS Champagne-Ardenne.

Stenton, A. (2011, mars). The consequences of the hegemony of the Latin alphabet for specialised language learning and a proposed technological solution. Communication présentée au 32ème Conférence de GERAS, Université de Bourgogne, Dijon.

Stenton, A. (2010, juin). Une  analyse de projets en langues en milieu universitaire. Communication présentée au XXXIIe Congrès de l’Apliut, IUT de Vannes.

Stenton, A. (2010, janvier). Networking solutions for language teacher education in European Language Centres. Communication présentée au Congrès National d’AULC: Association of University Language centres, Exeter University, Angleterre.

 

 

 
Agenda

1er colloque international "Usages du Numérique en Éducation : Regards critiques"
AAC: 1er octobre 2017

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Digital Subjectivities (30 avril 2017)